Analýza konkurence při optimalizaci webu pro vyhledávače

Proč analyzovat konkurenci webu – není to ztracený čas?

Jednoznačně je možné říci, že není. Detailní prozkoumání a analyzování konkurence vašeho webu, vám ušetří spoustu další práce a také se vyhnete pozdějšímu zklamání z dosahovaných výsledků. Tato analýza konkurence vám dokáže ušetřit i nemalé finanční prostředky, zejména pak při následných a neplánovaných úpravách vašeho nově vyrobeného webu.rn

Analýza konkurence při optimalizaci webu pro vyhledávače

Proč analyzovat konkurenci – není to ztracený čas?

Jednoznačně mohu říci, že není. Detailní prozkoumání – analyzování konkurence vašeho webu,  vám ušetří spoustu další práce a také se vyhnete pozdějšímu zklamání z dosahovaných výsledků. Tato analýza konkurence vám dokáže ušetřit i nemalé finanční prostředky, zejména pak při následných a neplánovaných úpravách vašeho nově vyrobeného webu.
 
Při provádění analýzy konkurence vašeho webu se zaměřte především na kvalitu webu konkurence, obsah webu konkurence, jeho sílu a umístění na stanovená 
klíčová slova. 
 

Kde je vaše konkurence?

Konkurenci vidíte vždy po zadání klíčového slova do vyhledávače. Jsou to weby, které se ve výsledcích hledání zobrazují na 1 – 10.místě, přitom nezapočítáváme 
sponzorované odkazy a další placenou reklamu.
Doporučuji analýzu konkurence nijak nepodceňovat. Tuto analýzu berte současně i jako zdroj poučení, ale o tom budeme ještě podrobněji hovořit. I od konkurence se můžete něčemu naučit a může být také pro vás inspirací do další práce na vašem webu.
 
 

Při analýze konkurence je potřebné se držet následujícího postupu:

  • Změřit parametry konkurenčních webů, klíčová slova, případně i pro vedlejší 
  • klíčová slova ve vyhledávači SEZNAM.CZ
  • Změřit parametry konkurenčních webů pro hlavní klíčová slova, případně i pro vedlejší klíčová slova ve vyhledávači GOOGLE.CZ
  • U konkurenčních webů je potřeba zjistit především tvz. sílu webu /PAGE-rank, 
  • S-rank, technický stav webů, popularitu jejich URL a počet zaindexovaných stran
  • Zvlášť je potřeba se zaměřit na odkazový profil konkurenčního webu / celkový počet externích odkazů, počet domén odkazujících na web, zapojení sociálních sítí a mnoho dalšího/
  • Zjištěné informace pak porovnejte s informacemi o vlastním webu a zjistíte co je potřeba udělat, aby se Váš web dostal mezi prvních 10 webů ve vyhledávači.
 
 

Jak se zjištěnými daty naložit?

Při analýze konkurence je velmi důležité vše detailně zaznamenat a přehledně uspořádat pro současné i pozdější použití.  
 
Postupně jak bude váš web v provozu a bude se vyvíjet, bude nutné pravidelně web analyzovat a dosažené výsledky porovnávat s konkurencí a dělat závěry.
 
K tomu vám právě velmi dobře poslouží výsledky získané při počáteční analýze konkurence i vlastního webu.
 
Proto mohu jenom doporučit. Všechny vybrané informace dlouhodobého charakteru pečlivě třídit a archivovat, usnadní vám to další práci a sníží i další výdaje.
 
 

Zadavatel tipu, rady, nabídky:

web:   http://jak-delat-seo.cz/proces-seo/jak-analyzovat-konkurenci-webu/
email:   info@jak-delat-seo.cz
telefon:   603 259 460

Žádné komentáře zatím.

Okomentovat